مشاوره رایگان

استارت آپ های پزشکی

5.0| از 1 نظر

آیا با موفق ترین استارت آپ های پزشکی آشنایی دارید؟! اصلا بگویید ببینم؛ می دانید استارت آپ های پزشکی چگونه استارتاپ هایی هستند؟!

واقعا نمی دانید؟!

شما مقصر نیستید. مقصر استارت آپ های پزشکی هستند که سرشان توی لاک خودشان است و کمتر پیش می آید صدایشان در بیاید! نه این که فکر کنید استارت آپ های این حوزه موفقیت چندانی کسب نکرده اند و از همین رو ترجیح می دهند جیکشان در نیاید که مبادا کسی از پیشرفت هایشان بپرسد! اتفاقا این استارت آپ ها خیلی هم موفق و سربلندند. اما دوست ندارند خودشان را درگیر حاشیه کرده و وقت گران بهایشان را به بطالت بگذرانند. خلاصه این که این استارتاپ ها معتقدند به عمل کار برآید، به سخندانی نیست. از حق هم نگذریم، تا به امروز این حرفشان را خوب به کرسی نشانده اند!

بحث امروز ما در مورد استارتاپ های پزشکی است. نمی دانم چه اطلاعاتی در این باره در چنته دارید. اما این را خوب می دانم که این مطلب حسابی به دردتان می خورد!

استارت آپ های پزشکی

استارتاپ های پزشکی


           برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.                    


استارت آپ های پزشکی چیست؟

چطور است پیش از پرداختن به معرفی استارت آپ های پزشکی خیلی مختصر و مفید به معرفی استارت آپ بپردازیم؟! شک ندارم که این گونه درک استارت آپ های حوزه پزشکی هم برایتان راحت تر خواهد بود. موافقی دوست عزیز؟

آشنایی مختصر و مفید با مفهوم استارت آپ

شک ندارم که تا به حال بارها و بارها معنی استارت آپ را در گوگل سرچ کرده اید. جناب گوگل چه کرده؟!

هزار و یک تعریف دست و پا شکسته از این واژه نه چندان قدیمی نثارتان کرده که نمی دانید کدام درست است و کدام غلط! این را می خوانید، آن یکی نقض می شود. بعدی را می خوانید، دوتای قبلی نقض می شوند و این داستان ادامه دارد!

ببین دوست خوبم؛ استارت آپ از آن واژه های قدیمی نیست که در لغتنامه دهخدا جستجویش کنی. این طفلک نهایتا دو دهه است که سر زبان ها افتاده است. البته چون لاکچری و با پرستیژ است، استفاده از آن به قدری رایج شده که گویی قرن هاست مهمان زبان شیرین پارسی است! خُب از این ماجراها بگذریم و برویم سراغ تعریف واژه استارت آپ!

منظور از استارت آپ پروژه هایی است که در طی آن ها اعضای یک تیم یک ایده خام را با تلاش و کوشش به یک محصول کاربردی تبدیل نموده و اقدام به فروش آن می کنند. به نظرتان هدف این تیم از انجام چنین کاری چیست؟!

کسب درآمد؟!

خُب بله. حقیقتا نمی توان منکر این موضوع شد. اما والاترین هدف آن ها رفع نیازهای من و شماست!

این از تعریف استارت آپ. با این اوصاف استارت آپ های پزشکی چگونه استارت آپ هایی هستند؟

بله درست حدس زدید! استارت آپ هایی هستند که ایده آن ها منجر به ساخت یک محصول کاربردی در حوزه سلامت می شود. بی شک ظهور چنین استارت آپ هایی دنیای سلامت را متحول می کند. چه کسی فکرش را می کرد یک روز امکان انجام جراحی های تخصصی و فوق تخصصی از راه دور میسر شود؟!

حقیقتا هیچ کس. اما در سایه استارت آپ های پزشکی شد و خوب هم شد!

استارت آپ های پزشکی

استارت آپ های پزشکی

پرسودترین استارت آپ های پزشکی

  •    استارت آپ Samumed

استارت آپ Samumed یکی از مشهورترین استارت آپ های پزشکی جهان است. جالب است بدانید که این استارت آپ از روش توسعه دارو با مولکول کوچک به منظور دستیابی به درمان‌های جدید استفاده می‌کند. تحریک رشد غضروف به منظور کاهش درد بیماران مبتلا به مشکلات مفصلی یکی از بزرگترین دستاوردهای Samumed است که دنیا را در بُهت و حیرت فرو برده است!

  •    استارت آپ Intarcia Therapeutics

به احتمال قریب به یقین استارت آپ معروف Intarcia Therapeutics را می‌شناسید! این استارت آپ پزشکی صاحب اسم و رسم در زمینه توسعه محصولات سیستم دارورسانی Medici فعالیت نموده و با انتشار نرمال و مداوم دارو این امکان را برای بیماران فراهم می‌سازد که داروهای جدید را کمتر استفاده کنند!

  •    استارت آپ پزشکی Outcome Health

 استارت آپ پزشکی Outcome Health یکی از برترین استارت آپ های پزشکی دنیاست. هدف از ایجاد این استارت آپ به کارگیری صفحه نمایش‌های دیجیتال حاوی اطلاعات مفید و مورد نیاز بیماران در مطب‌ها و کلینیک‌هاست!

  •    استارت آپ پزشکی Grail

استارت آپ پزشکی Grail را می‌توان به عنوان یکی از مشهورترین استارت آپ های پزشکی دنیا معرفی کرد! این استارت آپ برای توسعه آزمایش خونی تلاش می‌کند که پیش بینی زود هنگام بیماری سرطان را ممکن می‌سازد!

  •    استارت آپ پزشکی ZocDoc

استارت آپ پزشکی ZocDoc را همه می‌شناسند! این استارت آپ فوق العاده پرسود یک ابزار اینترنتی و اپلیکیشن موبایل است. کاربران می‌توانند این اپ بی‌نظیر را بر روی تلفن همراهشان نصب کنید و به رزرو آنلاین قرار ملاقات با پزشکان و دندان پزشکان خارج از کشور بپردازند!  

  •    استارت آپ پزشکی X-Cor Therapeutics

استارت آپ پزشکی X-Cor Therapeutics یکی از برترین و پرسودترین استارت آپ های پزشکی است که موفق به طراحی و تولید نخستین دستگاه حذف CO2 شده است. می‌توان این دستگاه زندگی بخش را که گزینه‌ای بسیار ایمن، اقتصادی و در دسترس برای بیماران مبتلا به نارسایی‌های حاد تنفسی است، در خارج از ICU نیز مورد استفاده قرار داد.

استارت آپ های پزشکی

استارت آپ های پزشکی


            برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.                     


استارت آپ های مهندسی پزشکی

اگر فکر می‌کنید منظور از استارت آپ‌های مهندسی پزشکی همان استارت آپ های پزشکی است، باید خدمتتان عرض کنم که سخت در اشتباهید. این استارتاپ‌ها از زمین تا آسمان با هم فرق دارند. می‌دانید چرا؟!

چون پزشکی و مهندسی پزشکی بسیار متفاوتند! گمان نمی‌کنم کسی وجود داشته باشد که با علم پزشکی آشنا نباشد. اما خیلی‌ها با مهندسی پزشکی غریبه‌اند. احتمالا شما هم جزء همین خیلی‌هایی که عرض کردم، هستید!

مهندسی پزشکی که از آن تحت عنوان مهندسی زیست پزشکی نیز یاد می‌کنند، علم شیرینی است که میان دانش پزشکی و علوم مهندسی ارتباط برقرار می‌کند. یک ارتباط منطقی!

حالا یک سوال که مطمئنم عین بلبل پاسخش را می‌دهید؛ وظیفه علم پزشکی چیست؟!

بله؛ پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها! خُب با این اوصاف چه تعریفی برای مهندسی پزشکی به ذهنتان می‌رسد؟!

مهندسی پزشکی علمی است که به ساخت و نگهداری ابزارهای مورد نیاز علم پزشکی می‌پردازد. به عبارت ساده‌تر مهندسان پزشکی ابزارهایی را که پزشکان برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند، می‌سازند!

حالا که با مهندسی پزشکی آشنا شدید، وقت آن فرا رسیده که به معرفی استارتاپ‌های مهندسی پزشکی بپردازیم!  

استارت آپ‌های مهندسی پزشکی دسته‌ای از استارت آپ‌ها هستند که با تلاش و کوشش ایده‌های نابی را که منجر به ساخت تجهیزات پزشکی می‌شوند، دنبال می‌کنند. به عنوان یکی از موفق‌ترین استارت آپ‌های مهندسی پزشکی می‌توان به استارت آپ تولید مواد مصنوعی گرافت استخوان اشاره کرد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این مواد به تحریک سلول‌های بنیادی پرداخته و بدین ترتیب بدن را وادار می‌کنند که استخوان سازی کند. با وجود این استارت آپ به زودی همه مبتلایان به بیماری‌های مفصلی و استخوانی بهبود پیدا می‌کنند!

استارت آپ هندیپاک، استارت آپ بادی آنلایزر، استارت آپ نبض، استارت آپ نینیکس، استارت آپ کیدک، استارت آپ فن آسا و... نمونه‌هایی از موفق‌ترین استارت آپ‌های مهندسی پزشکی دنیا هستند!

استارت آپ های پزشکی

استارت آپ های تجهیزات پزشکی

معروف ترین استارتاپ های پزشکی در دنیا

  •    Babylon Health

این استارت آپ یکی از معروف ترین استارت آپ های حوزه پزشکی و سلامت به شمار می آید که در قالب یک بستر دیجیتالی ارائه می شود. با وجود این استارت آپ بیماران می توانند در تمام ساعات شبانه روز با پزشک خود در تماس باشند. این شرکت همچنین ابزارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می کند که زندگی را برای متخصصان آسان تر می نمایند. به ویژه هنگامی که مشغول انجام کارهای اداری و امور مربوط به بیمارانشان هستند!

  •    KRY

کری جایگزین درخور شأنی برای بابیلون است! این استارت آپ که به داد بیماران سوئدی رسیده است، همان خدماتی را ارائه می دهد که بابیلون انگلیسی ارائه می دهد. کری یک برنامه تلفن همراه است که امکان رزرو قرار ملاقات آنلاین در هر ساعت از شبانه روز را برای بیماران فراهم می سازد. جالب است بدانید که این استارت آپ با 20 مرکز پزشکی در سراسر سوئد همکاری می کند. جالب تر این که کری از ابتدای پیدایشش تاکنون به بیش از 1 میلیون بیمار کمک کرده است!

  •    Psious

این استارت آپِ پزشکیِ موفق واقعیت مجازی را در روش‌های درمانی بهداشت روان مورد استفاده قرار می‌دهد. به یُمن وجود این فناوری بی نظیر مردم میان مطب پزشک خود و دنیای واقعی واسطه ای به دست آورده اند. هر متخصصی که علاقه‌مند به استفاده از واقعیت مجازی در فعالیت‌های درمانی است، می تواند روی کمک استارت آپ اسپانیایی Psious حساب کند!

  •    Ava

آوا حامی زنانی است که مایل به کسب اطلاعاتی مفید درباره بارداری هستند. جالب است بدانید که آوا دستبندی است که تمامی اطلاعات مربوط به پارامترهای بدن فرد را گردآوری می‌کند. این دستبند که شباهت عجیبی به ساعت‌های هوشمند دارد، قادر به اندازه گیری دما، ضربان قلب، نبض و... است! این استارت آپ سوئیسی است و شروع فعالیت آن به سال 2014 میلادی باز می‌گردد. 

استارت آپ های پزشکی

استارتاپ پزشکی

ایده برای راه اندازی استارت آپ پزشکی در ایران

  • ایده استارت آپ پزشکی می خواهید؟! چه پیشنهادی بهتر از تفسیر آزمایش از راه دور؟!

تفسیر آزمایش یکی از نیازمندی های این روزهای من و شماست. حقیقت این است که همه ما لا به لای مشکلات و روزمرگی هایمان گم شده ایم و وقتی برای از این آزمایشگاه به آن آزمایشگاه و از این مطب به آن مطب سر رفتن نداریم. چه خوب می شود اگر تفسیر آزمایش از راه دور ممکن شود! تو می توانی چنین لطفی در حق من و امثال من بکنی؟! پس همین الان استارتش را بزن. ایده از من، اجرا از تو! 

  • مشاوره پزشکی از راه دور؛ اگر بشود، چه می شود!

خیلی ها از مشکلات جسمی رنج می برند. خیلی های دیگر از مشکلات روحی و گروهی هم از هر دوی این ها. این مشکلات اگر به موقع درمان نشوند، تیشه به ریشه زندگی انسان می زنند و باقی ماجرا را خودتان بهتر از من می دانید. اما گاهی کمبود وقت، کمبود امکانات، کمبود پول و... دست به دست هم داده و انسان را از مراجعه به پزشک و پیگیری درمان باز می دارند. اگر امکان مشاوره پزشکی از راه دور فراهم بود، خیلی از این مشکلات حل می شدند. اگر دوست داری این گره به دستان تو باز شود، همین امروز شروع کن!

  • نوبت دهی آنلاین؛ استارتاپ آپی با هزار و یک مزیت!

کمبود وقت باعث شده که بسیاری از ما دردهایمان را پشت گوش بیندازیم. دردهایی که نه تنها خود به خود درمان نمی شوند، بلکه روز به روز بزرگتر می شوند و بخش عظیم تری از زندگیمان را درگیر می کنند. یک روز در پی کاریم و روز دیگر در پی خانواده و این گونه است که هیچ وقت برای رسیدگی به خودمان وقت نداریم. نوبت دهی آنلاین تنها دوایی است که برای این درد در چنته دارم. می توانی راست و ریستش کنی و به داد هموطنانت برسی؟! یا علی بگو و شروع کن.

این ایده ها را نمی پسندی؟ بعدی ها را چطور؟!

  • آموزش سلامت
  • مدیریت مراقبت
  • بانک اطلاعات خدمات
  • مشاوره روانپزشکی
  • بررسی علائم
  • بانک اطلاعات دارویی
  • خدمات مصرف دارو
  • داروخانه آنلاین
  • فروشگاه آنلاین آرایشی و بهداشتی
  • فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی
  • فروشگاه آنلاین عینک و لنز
  • فروشگاه آنلاین مواد و تجهیزات آزمایشگاهی
  • تهیه غذای رژیمی
  • خدمات تناسب اندام
  • کالری شمار
  • گام شمار
  • سبک زندگی سالم
  • ماساژ در منزل
  • خدمات توانبخشی در منزل
  • مشاوره آنلاین طب سنتی

استارت آپ های پزشکی

استارتاپ پزشکی

جمع بندی

استارت آپ های پزشکی از آن دسته استارت آپ هایی هستند که سروصدای چندانی ندارند. اما از حق نگذریم خوب پیشرفت می کنند و کارمان را راه می اندازند. می دانید استارت آپ پزشکی چیست؟!

استارت آپ که به یکی از رایج ترین اصطلاحات امروزی تبدیل شده است، به کسب و کار نوپایی اطلاق می گردد که ایده ای خام را با هدف رفع یک نیاز اساسی به یک محصول تبدیل می نماید. با این اوصاف باید متوجه تعریف استارت آپ پزشکی شده باشید!

استارت آپ پزشکی کسب و کار نوپایی است که ایده ای خام را با هدف رفع یک مشکل پزشکی با تلاش و کوشش به محصولی بی نظیر تبدیل می کند. چنین محصولی می تواند نیازهای بیماران را رفع و کار را برای آن ها ساده تر کند. مثلا نوبت دهی آنلاین یکی از محبوب ترین استارت آپ های پزشکی است که حتی نمی خواهم فکرش را بکنم اگر نباشد، چه می شود. به شما هم توصیه می کنم به نبودش فکر نکنید!

استارت آپ های مهندسی پزشکی از زمین تا آسمان با استارت آپ های پزشکی فرق دارند. پس لطفا خودتان را گول نزنید که هر دوی این ها یکی هستند و جز در موارد جزئی، تفاوتی با هم ندارند. تفاوت دارند، خوب هم دارند!

استارت آپ مهندسی پزشکی با هدف ساخت تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها  راه اندازی می‌شود. محصول این استارت آپ ها در اختیار پزشکان قرار گرفته و کار درمان بیماران را برای آن‌ها ساده تر می‌کند. نمونه اش همین استارتاپ تولید مواد مصنوعی گرافت استخوان!

تعداد استارت آپ های پزشکی در دنیا که هیچ، در ایران هم کم نیست. از استارتاپ پزشکی بابیلون گرفته تا استارتاپ کری و آوا و...! با وجود این استارت آپ‌ها دیگر نگران مشکلات کوچک و بزرگتان نباشید که حل شدنشان حتمی است.


           برای کسب اطلاعات و ایده های بیشتر اینجا کلیک کنید و عضو پیج ما شوید.                    


 

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

حسین بهاری ورزنه

حسین بهاری ورزنه | 1/19/2023 11:33:19 AM

باسلام وادب واحترام تور کویرزیبای ورزنه همه روزه داریم اجرا به صورت گروهی وانفرادی شخصی وهمچنین اینجانب حسین بهاری ورزنه دارای اقامتگاه سنتی به نام عمارت سنتی شاباز ورزنه در شهر کویری ورزنه هستم وآماده همکاری 09132030776-09905047932 varzanehshabaz_tourism شاید یکی از بهترین اقامتگاها در شهر ورزنه هستند 8اتاق 8 سرویس بهداشتی ایرانی وفرنگی حیاط بزرگ حوض آب وشاه نشین کل پشت بام آجر فرش برای خوابیدن در پشت بام ورصد ستاره وستاره چینی .درعمارت سنتی شاباز ورزنه می‌توانید زیر کرسی بنشینید و از صدای ساز و موسیقی لذت ببرید، می‌توانید شتر سواری کنید یا شبانه به دل کویر بزنید و تجربه مهیا کردن آتش را زیر آسمان پرستاره کسب کنید. اکثر مسافرهایی که به سفرهای کویری علاقه‌مند هستندیا در عمارت سنتی شاباز اقامت داشتند و یا وصف صفای این کلبه را شنیده‌اند. ورزنه اولین فلکه بعد از پمپ بنزین (فلکه نماز)خیابان شیخ بهایی بعد از فروشگاه کورش اولین کوچه شهید خیرالهی عمارت سنتی شاباز ورزنه