مشاوره رایگان

نوجوانی از Apple به جهت دستگیری اشتباه شکایت کرده و آن را به پرداخت 1 میلیارد دلار محکوم کرده است

5.0| از 1 نظر

Ousmane Bah ادعا می کند که شرکت Apple چهره او را با دزدی که کارت شناسایی اش را به سرقت برده، اشتباه گرفته است.

نوجوانی از Apple به جهت دستگیری اشتباه شکایت کرده و آن را به پرداخت 1 میلیارد دلار محکوم کرده است

شرکت Apple به لطف نرم افزار تشخیص چهره ای که در فروشگاه های خود برای ردیابی افراد مظنون به سرقت قرار داده است، با یک دادخواست میلیاردی مواجه شده است.

New York Post گزارش کرده است که در 31 ماه می سال گذشته، کالایی به ارزش 1200 دلار از فروشگاه Apple در بوستون به سرقت رفته است. ظاهرا فرد سارق از یک کارت شناسایی دزدی، برای معرفی خود در فروشگاه استفاده کرده است که در واقع متعلق به Ousmane Bah هجده ساله می باشد. این کارت شناسایی عکس دار نبوده، اما تمام اطلاعات فردی را داشته است. این سارق سپس به دیگر فروشگاه های Apple در منهتن، نیوجرسی و دلاور نیز رفته و از آن ها سرقت کرده است.

در ماه جون، Bah نامه ای را از دادگاه بوستون دریافت کرد و سپس در 29 ماه نوامبر توسط NYPD دستگیر شد. البته بازپرس پرونده با بررسی فیلم های ضبط شده از فروشگاه دریافت که Bah دزد نبوده است.

Bah بر این باور است که Apple نرم افزار تشخیص چهره مورد استفاده در فروشگاه ها را دستکاری کرده است تا چهره فرد سارق را با جزئیات او مطابقت دهد. این کار باعث شده بود تا در دزدی های بعدی نیز Bah مقصر قلمداد شود.

همچنانکه Bloomberg بیان می کند، 1 میلیارد دلار جریمه ای که Apple با آن مواجه شده است به جهت استرس شدید و ناراحتی بوده است که Bah هنگام بیان اتهامات متفاوت علیه خود تجربه کرده است. در کنار Apple ، شرکتی به نام Security Industry Specialosts Inc. نیز در فهرست جریمه قرار گرفته است.

اکنون تمام اتهامات به جز مورد نیوجرسی از Boh رد شده است. این اتهام همچنان پابرجاست اگرچه Bah ادعا می کند که هنگام وقوع سرقت بوستون، در مراسم دانش آموزی بوده است.

ممکن است  Apple مجبور شود تا در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره در فروشگاه های خود و همچنین دستکاری اطلاعات جمع آوری شده توسط سیستم، به سوالات دشواری پاسخ دهد.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

مهراوه شمس

مهراوه شمس | 10/17/2021 11:33:30 AM

عجببببب پس اونا هم اشتباه میکنن😃 مرسی از سایت مفیدتون