مشاوره رایگان

6 شیوه استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، برای افزایش دنبال کننده ها

5.0| از 1 نظر

ستارگان رسانه اجتماعی از هر چیزی که در اختیار دارند برای افزایش گسترش خود استفاده می کنند.

 6 شیوه ای که برترین عوامل تاثیرگذار، با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، برای افزایش دنبال کننده های خود اجرا می کنند

با وجود بیش از 25/31 میلیون پست فیس بوک در دقیقه، 6000 توئیت در ثانیه و 95 میلیون پست اینستاگرام در روز، واقعا قابل ستایش است که چگونه عوامل تاثیرگذار رسانه اجتماعی می توانند کار خود را از طریق تجزیه و تحلیل ابر داده ها و ارائه محتوای مرتبط و به موقع به صنایع مربوط به خود انجام دهند.

عوامل تاثیرگذار بر هر یک از متغیرهای تکنولوژی، مد، تناسب اندام، کسب و کار و یا زیبایی که تمرکز کنند، پیوسته در حال یادگیری و ارتقا برای پیش تر قرار گرفتن از رقبای خود هستند. با بهره گیری مناسب از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، راه حل هایی برای کمک به بازاریابی رسانه اجتماعی ایجاد می شود، ضمن اینکه می توانید نرخ تبدیل رسانه اجتماعی خود را نیز افزایش دهید.

John Mc Carthy  یکی از پیشگامان حوزه هوش مصنوعی، هوش مصنوعی را در قالب علم تولید ماشین هایی تعریف می کند که می توانند وظایفی را به اجرا درآورند که در زمره ویژگی های هوش انسانی قرار می گیرد. این وظایف ممکن است شامل درک زبان، ترجمه محتوا بین زبان های گوناگون، تشخیص عناصر موجود در تصاویر، سخن گفتن و یا تصمیم گیری باشد.

یادگیری ماشین یکی از رشته های زیرمجموعه هوش مصنوعی می باشد که به کامپیوترها به گونه ای آموزش می دهد تا بدون نیاز به قوانین انعطاف ناپذیر قادر به یادگیری باشند. دانشمندان به این مهم از طریق نشان دادن نمونه های متعدد به سیستم تا زمانیکه شروع به یادگیری در طول زمان کرده و به صورت دقیقی قادر به پیش بینی باشد، دست یافته اند.

درک صحیح و اجرای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، موفقیت در بازاریابی رسانه اجتماعی را تضمین می کند. این راه حل ها، دانشی قوی از مخاطبین، رقبا ( و اقدامات آن ها برای دست یافتن به همان مخاطبین و یا انواع مشابه )، و انواع محتواها را در اختیار شما می گذارند که به مخاطبین الهام می کند تا در مسیری قدم بردارند که عقربه را به سمت کسب و کار شما هدایت کند.

با استفاده از هوش مصنوعی، رسانه های اجتماعی و ابزارهای یادگیری ماشین، عوامل تاثیرگذار می توانند در مورد مخاطبین و رقبای خود مطالعه کرده و به شناخت از آن ها دست یابند و سپس موقعیت یابی صحیحی را برای محتوا انجام دهند.

برای کمک به شما در مورد نگرشی که باید برای تولید مرتبط ترین محتوا برای صنعت خود بر پایه داده ها - و نه حدس و گمان – داشته باشید، در اینجا 6 شیوه معرفی می شود که برترین عوامل تاثیرگذار با استفاده از آن ها هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را برای افزایش تعداد دنبال کننده های خود به اجرا در می آورند.

1-گوش دادن و نظارت اجتماعی

ابزارهای گوش دادن و نظارت اجتماعی، از جمله مواردی هستند که به طور گسترده در بازاریابی رسانه های اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند.

گوش دادن اجتماعی، از نظارت اجتماعی متفاوت می باشد، نظارت، به معنای مشاهده صرف چیزهایی است که مردم در مورد برند شما می گویند، در حالیکه گوش دادن اجتماعی، مکالماتی را که پیرامون عبارات، کلمات، و یا برندها وجود دارد را دنبال کرده، و از این داده ها به عنوان اهرمی برای یافتن فرصت های جدید و یا ایجاد محتوای تخصصی برای مخاطبین خاص استفاده می کند. این قابلیت ها از جمله شیوه های قدرتمندی هستند که با استفاده از آن ها می توان با مخاطب در زمان واقعی تعامل برقرار کرد- و به شما کمک می کنند که صدای خود را به گونه ای تنظیم کنید که بتوانید ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنید.

از جمله نمونه های ابزارهای نظارت اجتماعی می توان به Sprout و Mention اشاره کرد. آن ها مسیرهای مذکور را دنبال کرده، گزارش داده و هنگام وقوع مکالمات مرتبط، به شما هشدار می دهند.

2-تحلیل رقبا

عوامل تاثیرگذار رسانه اجتماعی، از مزایای ناشی از قابلیت های هوش مصنوعی برای بررسی و تحلیل مجموعه داده های بزرگ به منظور ردیابی و تحلیل رقبای خود استفاده می کنند اما چگونه؟

با استفاده از هوش مصنوعی، شما می توانید به صورت موثری تمام تحلیل های مشابهی را که برای فعالیت های خود انجام می دهید را به خوبی در مورد رقبای خود نیز انجام دهید. این کار به شما این امکان را می دهد تا دریابید که چه چیزهایی کارکرد خوبی دارند، تا بتوانید بهترین استراتژی ها و تاکتیک ها را در استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی خود به کار ببرید.

ابزارهای موجود، گوش دادن اجتماعی و تحلیل عقاید را انجام داده و از رمز گشایی محتوا برای کشف ویژگی هایی که بر عملکرد تاثیرگذار هستند مانند کلمات کلیدی، رنگ، اهداف بصری و نوع نوشتار محتوا استفاده می کنند.

از جمله برنامه هایی که این وظایف را انجام می دهند می توان به Cortex، Crimson Hexagon و Simply Measured اشاره کرد.

3-بهینه سازی محتوا

گام بعدی پس از کسب شناخت از مخاطب، چشم انداز صنعت خود و قوت ها و ضعف های رقبا، برنامه ریزی و توسعه محتوای مرتبط و بینش آفرین می باشد. نرم افزارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، برای کمک به شما در جهت داشتن ترکیب صحیحی از متن، تصویر و ویدئو طراحی شده اند تا محتوای شما را متنوع ساخته و مخاطبینتان را علاقمند نگه دارند.

Cortex به این منظور ایجاد شد تا با استفاده از ارتقای تولید و به کارگیری محتوا، یادگیری ماشین را وارد بازاریابی کند. این برنامه، تحلیلی دقیق از مجموعه داده ها انجام می دهد تا به شما کمک کند که دریابید کدام نوع محتوا بهتر از دیگری می باشد.

4-تولید محتوا

ربات های هوش مصنوعی، به این منظور طراحی شده اند که از طریق پاسخ اتوماتیک به پیام های موجود در برنامه های اجتماعی، ارائه محتوای کاملا اتوماتیک مانند گزارش های درآمد، ایجاد عناوین جدید، و رونوشت مصاحبه ها و یا وبینارها، به شما کمک کنند. در زمینه محتواهایی که نمی توانند به طور کامل به صورت اتوماتیک تولید شوند، ابزارهایی وجود دارد که به تولید محتوای سریع تر و راحت تر کمک می کنند.

ابزارهایی مانند Foresight به روندهای صفحه شما و رقبایتان نگاهی انداخته و به شما امکان می دهند که دریابید کدام یک از انواع محتواها، مخاطب شما را افزایش می دهد. آن ها به شما می گویند که کدامیک از رنگ ها، اشیا، کلمات کلیدی و هشتگ ها، به مخاطب الهام می کنند که وارد عمل شود.

5-استقرار محتوا

با به روزرسانی های جدیدی که در اغلب برنامه های اجتماعی صورت گرفته است، آگاهی از این امر که چه زمانی و از چه طریقی باید پست گذاشت، به اندازه داشتن محتوای صحیح حائز اهمیت می باشد. اگر تا کنون در گوگل، سرچی در این رابطه انجام داده اید که بهترین زمان پست گذاشتن کدام است یا چند وقت یکبار بهتر است پست گذاشته شود، از این امر آگاهید که هیچ دستورالعمل واحدی برای استقرار محتوای رسانه های اجتماعی وجود ندارد.

ابزارهای زمان بندی هوش مصنوعی، مانند Marketo، Mintent و البته Hootsuite همگی دارای ابزارهای تخصصی می باشند که به شما کمک می کنند تا به صورت اتوماتیک یک تقویم پست گذاری بر پایه مخاطب و داده های صنعتی که در آن فعالیت دارید ایجاد کنید. این ابزارها از زمان کاهش دسترسی طبیعی به فیس بوک به جهت تغییرات الگوریتمی که محتوایی را در اولویت قرار می دهد که به صورت متناوب با پست های زمان بندی شده و همچنین با محتوای باکیفیت در ارتباط باشد، محبوبیت بیشتری یافته اند.

Sephi Shapira، مدیر عامل Escapex شرکتی که نرم افزارهایی با مالکیت فردی (POPs) را برای افراد مشهور تاثیرگذاری که به دنبال صرف نظر کردن از الگوریتم های دسترسی طبیعی از طریق انتشار محتوا در اپلیکیشن های شخصی خود هستند تولید می کند، می گوید: هر زمان که یک برنامه متمرکز شبکه اجتماعی ، سهم کافی از بازار را کسب می کند، ارتباط آن با کاربرانش از همکاری به رقابت تغییر می یابد. به ویژه فیس بوک، ادعا می کند که دسترسی برندها و سازندگان را کاهش داده تا منش خود را در قالب برنامه ای با رویکردی دوستانه وخانوادگی حفظ کند، اما واقعیت این است که داده های کاربران و تبلیغات برندها، هزینه های آن ها را پرداخت می کند. با در نظر گرفتن گرایش رو به کاهشی که نسبت به فیس بوک وجود دارد و رشد رقابت در زمینه اپلیکیشن ها، گمان نمی کنم که اجبار برندها برای پرداخت در قبال دسترسی، شیوه مناسبی برای وفادار ساختن آن ها باشد.

6-ارتقای بهینه سازی

برترین عوامل تاثیرگذار از این امر آگاهند که اختصاص دادن بودجه ترفیع به صورت مساوی برای هر پست، مفید نمی باشد. آن ها از ابزارهایی مانند Smart Insights، Clearmob، Data Gran و Marketo برای بررسی کلی این امر که چه پست هایی بر اساس محتوا، زمان بندی، رقابت و مخاطب، موثرتر هستند استفاده می کنند. این سیستم ها به صورت هوشمند، حداکثر عملکرد را در قبال بودجه شما در نظر می گیرند.

برای خلاصه نمودن مجموعه مواردی که در بالا مطرح شد، باید اشاره شود که تحلیل های قدرتمند رسانه اجتماعی، تولید محتوا، بهینه سازی و ترفیع، نیازمند ابزارهای صحیح هستند. اگرچه، مکالمات بسیار زیادی نیز به صورت روزانه انجام می گیرد و به شما امکان می دهد که به صورت دستی بر آن ها نظارت کنید. اجرای استراتژی صحیح با استفاده از هوش مصنوعی و شیوه های یادگیری ماشین، تحلیل های شبکه اجتماعی شما را قدرتمندتر و در عین حال دقیق تر می سازد.

ممکن است از این مطالب خوشتان بیاید



نظر خود را بنویسید

ارسال نظر

saadati

saadati | 11/2/2021 11:29:59 AM

6تا موردی که گفتین واقعا عالی بودن. ممنون